1. სადამრიგებლო გეგმები/მიზნები
მოსწავლის სწორი მიმართულებით სვლას, ცოდნის მიღების მიღმა, განაპირობებს საზოგადოებაში ინტეგრაცია, რაც თავისთავში მოიცავს საჭირო უნარების, ეთიკისა და მორალის განვითარება, პიროვნებად ქცევის პროცესში უმნიშვნელოვანესია კარგი მოქალაქის, ზნეობრივი ადამიანის ჩამოყალიბება. სწორედ ამ მიზნებს უნდა ემსახურებოდეს სადამრიგებლო პროგრამა.
სამუშაო თემები:
1. წესები და ნორმები, კანონები.
ოჯახში არსებული ნორმები; სკოლა და შინაგანაწესი; სახელმწიფო და კანონები; საზოგადოება და მორალურ-ზნეობრივი სტანდარტები;
2. განათლების როლი პიროვნების ჩამოყალიბებაში; წიგნი __ გზა წარმატებისკენ;
კლასის მიერ დაფუძნებულ მკითხველთა საზოგადოება "მე-მატიანის" სამუშაო გეგმა და სურვილები, მათი განხორციელების საშუალებები;
3. თანადგომა და ქველმოქმედება; თანაზიარობის, თანადგომის როლი საზოგადოების გაძლიერებაში;
4. ეკოლოგიური პრობლემები;
5. პირადი ჰიგიენა; ეთიკის ნორმები;
2. სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა: ქართული ენისა და ლიტერატურის სტანდარტის სამოქმედო ძალას წარმოადგენს ენა, როგორც პიროვნების თვითგამოხატვის, აზრის ჩამოყალიბებისა
და
გადაცემის
საშუალება.
ენობრივმა
უნარ-ჩვევებმა ხელი უნდა შეუწყოს პიროვნების პირადი, ცხოვრებისეული, სოციალური თუ პროფესიული
სირთულეების
დამოუკიდებლად
დაძლევას.
პიროვნების
საერთო
კულტურა,
საკომუნიკაციო
და
პროფესიული
უნარ-ჩვევები
სწორედ
მშობლიური
ენის
საფუძველზე
ყალიბდება.
ის
ქმნის
იმ
ძირითად
ბაზისს,
რომელსაც
ეფუძნება
ადამიანის
თავისუფალი
განვითარების
მთელი
შემდგომი
პროცესი.
უნარ - ჩვევები :
· განუვითაროს
მოზარდს
ძირითადი
სამეტყველო
უნარები
(წერა,
კითხვა,
მოსმენა,
საუბარი);
· გამოუმუშაოს
წერითი
და
ზეპირი
მეტყველების
კულტურა;
· განუვითაროს
საკუთარი
აზრის
ლოგიკური
თანამიმდევრობით
გამოთქმისა
და
სხვადასხვა
დანიშნულების
წერილობითი
ტექსტის
შექმნის
უნარი;
· ჩამოუყალიბოს
დამოუკიდებელი,
შემოქმედებითი
და
რეფლექსური
აზროვნების
უნარი;
· შეაყვაროს
კითხვა;
გამოუმუშაოს
ლიტერატურის,
როგორც
სიტყვის
ხელოვნებისა
და
კულტურის
ფაქტის,
აღქმისა
და
გაცნობიერების
უნარი;
· გააცნობიერებინოს
ეროვნული
და
ზოგადსაკაცობრიო
კულტურა,
როგორც
ცვლილებისა
და
განვითარების
მუდმივმოქმედი
პროცესი.
სასწავლო საგნის სტატუსი :
მოცემულ
კლასში
ეროვნული
სასწავლო
გეგმით
გათვალისწინებული
საგანი.
სასწავლო საგნის მიზანი :
ინფორმაციის გ ა გება, ანალიზი და შეფასება :
სხვადასხვა
სახის
ზეპირი
ტექსტების
ანალიზი
ტონალობის,
ენობრივ-გრამატიკული
სტრუქტურისა
და
ეფექტურობის
თვალსაზრისით;
· ადეკვატურად,
გამართულად
და
დამარწმუნებლად
მეტყველება;
· წაკითხული
ტექსტის
კონსტრუირება
(ენობრივი
ანალიზი
და
სინთეზი);
· ტექსტების
სახეებისამოცნობა
და
განმარტება
მათს
სტრუქტურულ-გრამატიკულ
თუ
სტილისტურ
თავისებურებებზე
დაყრდნობით;
· ტექსტებში
მოცემული
გრამატიკული
კონსტრუქციების
გამოყოფა
და
მათი
სათანადო
ინტერპრეტაციით
წარმოდგენა;
· სხვადასხვა
ტიპისა
და
სტილის ტექსტების გამართულად წერა; გრამატიკის, ორთოგრაფიის, პუნქტუაციის წესების
მართებულად
გამოყენება
ტექსტის
ასაგებად
და
დასახვეწად.
იმ საკომუნიკაციო
უნარ-ჩვევებისა
და
სტრატეგიების
განვითარება,
რომლებიც
უზრუნველყოფს სოციალურ გარემოში პიროვნების ადეკვატურ თვითგამოხატვას; საუბრის, დისკუსიის,
დებატების,
სხვადასხვა
თემაზე
კამათის
წარმართვას;
· სხვადასხვა
სახის
ზეპირი
და
წერილობითი
ტექსტების
შეფასება
მათი
საკომუნიკაციო
ამოცანის
გათვალისწინებით;
· წაკითხულის
გადამოწმება
და
შეფასება
სანდოობის,
აქტუალურობის,
პოპულარობისა
და
სხვა
კრიტერიუმების
მიხედვით;
· კონკრეტული
საკითხის
შესასწავლად
ინფორმაციის
მოძიება,
კრიტიკულად
გადამოწმება
და
მონაცემთა
ბანკის
შედგენა;
· სხვადასხვა
მიზნით,
სხვადასხვა
აუდიტორიისათვის
ნებისმიერი
ტიპის
წერილობითი
ტექსტის შეთხზვა.
მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა :
არგუმენტირებული
მსჯელობა
სხვადასხვა
ჟანრის
მხატვრულ
ტექსტებში
გამოვლენილი
მსოფლმხედველობრივი
საკითხებისა
და
ლიტერატურული
თავისებურებების
შესახებ;
· ლიტერატურულ
ნაწარმოებზე
სუბიექტური
მოსაზრების
ჩამოყალიბება
და წარმოჩენა;
· ლიტერატურულ
ნაწარმოებებში
მხატვრული
აზროვნების
ფორმების
იდენტიფიცირება,
შედარება,
შეპირისპირება,
დაკავშირება
და
ანალიზი;
· სხვადასხვა
ეპოქის
ლიტერატურულ
ტექსტებში
ასახულ
კულტურულ
ფასეულობათა
გააზრება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა;
· სხვადასხვა
ჟანრის
ლიტერატურული
ტექსტის
შექმნის
პროცესში
ცხოვრებისეული
და
შემოქმედებითი
გამოცდილების
რეალიზება;
· წერილობით
ტექსტებში
საკუთარი
პოზიციისა
და
ღირებულებითი
დამოკიდებულებების
სხვადასხვა
ლიტერატურული
ფორმით
წარმოჩენა;
· ქართული
და
მსოფლიო
ლიტერატურული
პროცესებისა
და
უნივერსალური
ლიტერატურული
თემების
ურთიერთკავშირის
აღქმა-გააზრება.
3. შემაჯამებელი წერა მოსწავლის შესაძლებლობებსა და არსებულ ცოდნას უნდა ეყრდნობოდეს, რათა ზუსტად ასახოს ის განათლება და უნარები, რაც მან ამ ეტაპისთვის დააგროვა.
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა; მასწავლებელი: ელიზა ნიჟარაძე
შემაჯამებელი
N ;
XII
კლასი
|
სტანდარტის შედეგი/შედეგები, შემაჯამებელი
დავალების მიზანი
|
შემაჯამებელი დავალების
მიზნები შესაბამისობაშია ე. ს. გეგმასთან:
ქართ. XII. 5. ; ქართ.
XII. 7. ; ქართ. XII. 8. ; ქართ. XII. 9. ; ქართ. XII. 13. ; ქართ. XII. 14. ;
1. ინფორმაციის გაგება, ანალიზი და შეფასება;
2.
გრამატიკული ასპექტები: სტილის რაობა;
3. მხატვრული
ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა;
შემაჯამებელი დავალების შედგენისას გათვალისწინებულია
მოსწავლეთა ცოდნის სხვადასხვა დონე.
შემაჯამებელი დავალების მიზანია გამოვლინდეს
მოსწავლის ცოდნა, გაგების უნარი,
ანალიზის, შეფასების, პარალელის გავლების,
დამოუკიდებელი აზროვნებისა და სინთეზის უნარი, რაც კარგად წარმოჩნდება წერით დავალებაში,
აღნიშნული საკითხი მოიცავს ასევე მართლწერისა და გრამატიკული ნორმების სწორად გამოყენების
უნარის გამოვლენას.
|
შემაჯამებელი დავალების შეფასების
კრიტერიუმები
|
1.
მორფოლოგია-ორთოგრაფია, სინტაქსი, პუნქტუაცია _ 3 ქულა; ხუთი შეცდომა _ 2 ქულა; შვიდი შეცდომა _ 1 ქულა; შვიდზე
მეტი შეცდომა _ 0 ქულა;
2.
სტილისტიკა _ 1 ქულა;
ორი ან მეტი შეცდომა _
0 ქულა;
3.
მხატვრული საშუალებების გამოყენება მსჯელობისას _ 1 ქულა;
4.
ტექსტის ადეკვატური გაგება _ 2 ქულა;
5.
ანალიზისა და არგუმენტირების უნარი _ 2 ქულა;
6.
დამოუკიდებელი აზროვნების, პარალელის გავლების, შეფასების უნარი _ 1
ქულა;
7.
წერითი დავალების მაქსიმალური ქულაა _ 10
|
შემაჯამებელი დავალების ფორმა
|
წერითი დავალება( თხზულება);
შედგენილია ჩემ მიერ,
განვლილი მასალისა და მოსწავლის ასაკობრივი თავისებურებების გათვალისწინებით.
|
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა; მასწავლებელი: ელიზა ნიჟარაძე
შემაჯამებელი
N ;
XII
კლასი
|
სტანდარტის შედეგი/შედეგები, შემაჯამებელი
დავალების მიზანი
|
შემაჯამებელი დავალების
მიზნები შესაბამისობაშია ე. ს. გეგმასთან: ქართ. XII. 8. ; ქართ. XII. 13. ; ქართ. XII. 14.
1.
გრამატიკული ასპექტები: კუმშვა-კვეცა; ზედსართავი სახელები; მსაზღვრელ-საზღვრული
და მათი ბრუნება; მსაზღვრელ-საზღვრულის რიგი; სახელებისა და გვარების მართლწერა;
რიცხვითი სახელები; გეოგრაფიული სახელები; წოდებითი ბრუნვის მართლწერა; თანდებულები
და მათი მართებული გამოყენება; პუნქტუაცია სხვადასხვა ტიპის წინადადებებში, ჩართული,
განკერძოება, მიმართვა და ა.შ.
შემაჯამებელი დავალების შედგენისას გათვალისწინებულია
მოსწავლეთა ცოდნის სხვადასხვა დონე.
შემაჯამებელი დავალების მიზანია გამოვლინდეს
მოსწავლის ცოდნა, გაგების უნარი, რაც კარგად წარმოჩნდება წერით დავალებაში, აღნიშნული
საკითხი მოიცავს ასევე მართლწერისა და გრამატიკული ნორმების სწორად გამოყენების უნარის
გამოვლენას.
|
შემაჯამებელი დავალების შეფასების
კრიტერიუმები
|
1. შეფასების მაქსიმალური ქულაა _
10;
2. პუნქტუაციური შეცდომა _ 0,25 ქულა;
3. სახელისა და გვარის მართლწერა
_ 0,25 ქულა;
4. ყველა დანარჩენი გრამატიკული შეცდომის
სწორი აღმოჩენა _ 0,5 ქულა;
5. არასწორად აღმოჩენილი შეცდომა
_ -0,5 ქულა;
ტექსტში აღმოსაჩენია 24 შეცდომა.
|
შემაჯამებელი დავალების ფორმა
|
წერითი დავალება( ტექსტის რედაქტირება);
შედგენილია ჩემ მიერ,
განვლილი მასალისა და მოსწავლის ასაკობრივი თავისებურებების გათვალისწინებით.
|
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა; მასწავლებელი: ელიზა ნიჟარაძე
შემაჯამებელი
N ;
X
კლასი
|
სტანდარტის შედეგი/შედეგები, შემაჯამებელი
დავალების მიზანი
|
შემაჯამებელი დავალების
მიზნები შესაბამისობაშია ე. ს. გეგმასთან:
ქართ. X. 6.; ქართ. X. 7. ; ქართ. X. 9. ; ქართ. X. 8. ; ქართ. X. 11. ;
ქართ. X. 12. ; ქართ. X. 15. ; ქართ. X. 16.
1.
ტექსტის ფუნქციური ანალიზი; ტექსტის სტილისტიკა
2.
ტექსტის განსაზღვრება. ენისა და ტექსტის ურთიერთმიმართება.
3.
მეტყველების ტიპების კლასიფიკაცია
აგებულების მიხედვით:
4.
ტექსტების კლასიფიკაცია სხვისი
ნათქვამის გადმოცემის მიხედვით: პირდაპირი
ნათქვამი, ირიბი
5.
ტექსტების კლასიფიკაცია მეტყველების მონაწილეთა
რაოდენობის მიხედვით: მონოლოგი, მისი სტრუქტურული
და სტილისტური თავისებურებანი. მონოლოგის სახეები. დიალოგი, მისი სტრუქტურული და
სტილისტური თავისებურებანი, გამოყენების სფეროები. პოლილოგი.
6.
მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა
შემაჯამებელი დავალების შედგენისას გათვალისწინებულია
მოსწავლეთა ცოდნის სხვადასხვა დონე, კითხვები მარტივი, საშუალო და რთულია.
შემაჯამებელი დავალების მიზანია გამოვლინდეს
მოსწავლის ცოდნა, გაგების უნარი. ეს საფეხური ჩადებულია კითხვებში.
ანალიზის, შეფასების, პარალელის გავლების,
დამოუკიდებელი აზროვნებისა და სინთეზის უნარი კარგად წარმოჩნდება წერით დავალებაში,
აღნიშნული საკითხი მოიცავს ასევე მართლწერისა და გრამატიკული ნორმების სწორად გამოყენების
უნარის გამოვლენას.
|
შემაჯამებელი დავალების შეფასების
კრიტერიუმები
|
კითხვებზე სწორად გაცემული
თითოეული პასუხი ფასდება 0,5 ქულით. წერითი დავალების მაქსიმალური ქულაა__ 5.
1. მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიულ, სინტაქსურ, სტილისტურ ხუთ შეცდომაზე აკლდება ერთი ქულა, მაქსიმალური
ქულა ამ ნაწილისა არის _ 2;
2. გაგების, ანალიზის,
შეფასების მაქსიმალური ქულაა _ 2;
3.დამოუკიდებელი, ორიგინალური აზროვნების, შეფასების მაქსიმალური ქულაა _ 1.
|
შემაჯამებელი დავალების ფორმა
|
ტესტური და წერითი
დავალება;
შედგენილია ჩემ მიერ,
განვლილი მასალისა და მოსწავლის ასაკობრივი თავისებურებების გათვალისწინებით.
|
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა; მასწავლებელი: ელიზა ნიჟარაძე
შემაჯამებელი
N ;
VIII
კლასი
|
სტანდარტის შედეგი/შედეგები, შემაჯამებელი
დავალების მიზანი
|
შემაჯამებელი დავალების
მიზნები შესაბამისობაშია ე. ს. გეგმასთან: ქართ. VIII. 8. ; ქართ. VIII. 12.
ენათმეცნიერების ძირითადი ცნებები. ენის
რაობა და ფუნქციები; ენა და აზროვნება; ენა და მეტყველება;
ენათა ოჯახები.
ლექსიკოლოგიური ასპექტები: სპეციფიკური ლექსიკა, სიტყვის პირდაპირი და გადატანითი მნიშვნელობით
ხმარება; ერთ- და მრავალმნიშვნელობიანი სიტყვები;
გრამატიკული ასპექტები: ბრუნვის ფორმათა გამოყენება ზმნური კონსტრუქციების კონტექსტში:
სახელობითი, მოთხრობითი, მიცემითი ბრუნვების ფუნქციონირება; ზედსართავი სახელი და
არსებითი სახელის ნათესაობითი ბრუნვა; მსაზღვრელი, მსაზღვრელის გამოყენება სხვადასხვა
დატვირთვით; რიცხვში მონაცვლე ზმნები; გარემოება და განსაზღვრება;
მირთვა, მართვა, შეთანხმება; სუბიექტური პირისა და ობიექტური პირის ნიშნების მართლწერა
და ა.შ
შემაჯამებელი დავალების შედგენისას გათვალისწინებულია
მოსწავლეთა ცოდნის სხვადასხვა დონე.
შემაჯამებელი დავალების მიზანია გამოვლინდეს
მოსწავლის ცოდნა, გაგების უნარი, რაც კარგად წარმოჩნდება წერით დავალებაში, აღნიშნული
საკითხი მოიცავს მართლწერისა და გრამატიკული ნორმების სწორად გამოყენების
უნარის გამოვლენას.
|
შემაჯამებელი დავალების შეფასების
კრიტერიუმები
|
1.
წერითი დავალების მაქსიმალური ქულაა _ 10;
2.
სამ გამოტოვებულ ან არასწორად აღმოჩენილ შეცდომაზე _ 9 ქულა;
3.
ხუთ გამოტოვებულ ან არასწორად აღმოჩენილ შეცდომაზე _ 8 ქულა;
4.
შვიდ „__________________________________________“
_ 7 ქულა;
5.
ცხრა
„___________________________________________“ _6 ქულა;
6.
ათი
„____________________________________________“ _ 5 ქულა.
|
შემაჯამებელი დავალების ფორმა
|
წერითი დავალება( ტექსტის რედაქტირება);
შედგენილია ჩემ მიერ,
განვლილი მასალისა და მოსწავლის ასაკობრივი თავისებურებების გათვალისწინებით.
|
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა; მასწავლებელი: ელიზა ნიჟარაძე
შემაჯამებელი N
;
VIII
კლასი
|
სტანდარტის შედეგი/შედეგები, შემაჯამებელი
დავალების მიზანი
|
შემაჯამებელი დავალების
მიზნები შესაბამისობაშია ე. ს. გეგმასთან:
ქართ. VIII. 5;
ქართ. VIII. 7; ქართ. VIII. 8.; ქართ. VIII. 10.; ქართ. VIII. 12.; ქართ. VIII. 13.
ტესტისა
და წერითი ნაწილის შესრულებისას მოსწავლე გამოავლენს ცოდნას:
1. ენათმეცნიერების ძირითადი ცნებებისა, ენის რაობა
და ფუნქციები; ენა და აზროვნება;
ენა და მეტყველება; ენათა ოჯახები და ა.შ.
2. ლექსიკოლოგიური ასპექტები: სპეციფიკური ლექსიკა, სიტყვის პირდაპირი და გადატანითი მნიშვნელობით
ხმარება; ერთი და მრავალმნიშვნელობიანი სიტყვები და
ა. შ.
3.გრამატიკული
ასპექტები: ბრუნვის
ფორმათა გამოყენება ზმნური კონსტრუქციების კონტექსტში: სახელობითი, მოთხრობითი, მიცემითი
ბრუნვების ფუნქციონირება; ზედსართავი სახელი და არსებითი სახელის ნათესაობითი ბრუნვა; მსაზღვრელი, მსაზღვრელის გამოყენება სხვადასხვა
დატვირთვით: ინფორმაციულ ტექსტში, მხატვრულ ტექსტში (ეპითეტი, მეტაფორა) და
ა.შ.
4. მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა
შემაჯამებელი დავალების შედგენისას
გათვალისწინებულია მოსწავლეთა ცოდნის სხვადასხვა დონე, კითხვები მარტივი, საშუალო
და რთულია.
შემაჯამებელი დავალების მიზანია გამოვლინდეს
მოსწავლის ცოდნა, გაგების უნარი. ეს საფეხური ჩადებულია კითხვებში.
ანალიზის, შეფასების, პარალელის გავლების,
დამოუკიდებელი აზროვნებისა და სინთეზის უნარი კარგად წარმოჩნდება წერით დავალებაში,
აღნიშნული საკითხი მოიცავს ასევე მართლწერისა და გრამატიკული ნორმების სწორად გამოყენების
უნარის გამოვლენას.
|
შემაჯამებელი დავალების შეფასების
კრიტერიუმები
|
კითხვებზე სწორად გაცემული
თითოეული პასუხი ფასდება 0,5 ქულით. წერითი დავალების მაქსიმალური ქულაა__ 5.
1. მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიულ, სინტაქსურ, სტილისტურ ხუთ შეცდომაზე აკლდება ერთი ქულა, მაქსიმალური
ქულა ამ ნაწილისა არის _ 2;
2. გაგების, ანალიზის,
შეფასების მაქსიმალური ქულაა _ 2;
3.დამოუკიდებელი, ორიგინალური აზროვნების, შეფასების მაქსიმალური ქულაა _ 1.
|
შემაჯამებელი დავალების ფორმა
|
ტესტური და წერითი
დავალება;
შედგენილია ჩემ მიერ,
განვლილი მასალისა და მოსწავლის ასაკობრივი თავისებურებების გათვალისწინებით.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий